Menu
UWAGA OSZUST
Drodzy Państwo, ostatnio pojawiają się maile dostarczane rzekomo przez
Banki informujące o zablokowaniu konta. Zanim cokolwiek zrobicie sprawdźcie
co jest za @, powinna być domena banku
W przypadkach poniżej w prawdziwym mailu
powinni być @ipko.pl lub @pkobp.pl
@ bankmillennium.pl
FAŁSZYWY MAIL PODSZYWAJĄCY SIĘ POD BANK PKO
FAŁSZYWY MAIL PODSZYWAJĄCY SIĘ POD BANK MILLENNIUM
Poniżej informacja jaką otrzymałem z Banku PKO BP
Szanowny Panie,
Serdecznie dziękuję za przesłaną korespondencję.
Nazywam się Krzysztof Guzowski i w poniższej wiadomości udzielę Panu wszelkich informacji.
W odpowiedzi na Pana wiadomość elektroniczną uprzejmie informuję, że wiadomość którą Pan otrzymał to fałszywy e-mail wysłany przez osoby podszywające się pod Bank, mający na celu wyłudzenie danych do logowania i autoryzacji transakcji w serwisie internetowym iPKO.
Nie należy odpowiadać na wiadomości tego typu, jak również nie należy korzystać z linku umieszczonego w wiadomości i pod żadnym pozorem podawać poufnych danych. Zostało to już zgłoszone do wydziału Banku zajmującego się sprawami bezpieczeństwa.
Wyjaśniam, że w zaistniałej sytuacji konieczna jest aktualizacja bazy definicji wirusów i gruntowne przeskanowanie komputera programem antywirusowym.
Proszę także o dokonanie zmiany hasła do programu pocztowego, na który otrzymał Pan przedmiotową wiadomość.
Jeśli korzysta Pan z usług naszego Banku, wyrażam nadzieję, że nie podał Pan kodów jednorazowych na fałszywej stronie. W innej sytuacji zalecam jak najszybszy kontakt z serwisem telefonicznym iPKO w celu unieważnienia podanych kodów. Proszę także o sprawdzenie historii rachunku oraz sekcji transakcji niezrealizowanych. Dla Pana wygody konsultanci są dostępni przez całą dobę pod numerami: 801 307 307, 81 535 60 60. Serdecznie zapraszam do kontaktu.
Ponadto zalecam zmianę hasła do serwisu internetowego iPKO. W tym celu należy wybrać sekcję "Dostęp", "Kanały dostępu" oraz "Zmiana hasła internetowego".
Przypominam, że hasło internetowe powinno składać się z od 8 do 16 znaków alfanumerycznych (cyfr i liter). Dozwolone są znaki specjalne (np.: ! @ # $).
Informuję również, że hasło to nie może zawierać polskich znaków (takich jak np.: "ł", "ś"), a system rozróżnia małe i wielkie litery.
Dodatkowo zapraszam Pana do odwiedzenia strony internetowej PKO Banku Polskiego, gdzie pod adresem: http://www.pkobp.pl/o-ipko-bankowosc-elektroniczna/bezpieczna-bankowosc/ zamieszczone są informacje na temat bezpieczeństwa.
W przypadku dodatkowych pytań zachęcam do ponownego kontaktu. Pomocą służą również nasi konsultanci dostępni całą dobę pod numerami telefonów 801 307 307 oraz 81 535 60 60.
Z poważaniem,
Krzysztof Guzowski
PKO Bank Polski
Centrum Obsługi Klienta Detalicznego
Zespół Contact Center 1